Olesa de Montserrat és un municipi de la comarca barcelonina del Baix Llobregat, situat entre el Monestir de Montserrat, del que dista 20 km., i Barcelona –ciutat, que està a una distància de 30 km; en aquest itinerari, Olesa de Montserrat es troba a la vessant esquerra del riu Llobregat. Actualment té una població de 22.914 habitants.
 El conreu de l’olivera ha estat de sempre molt lligat a la vida olesana puix se n’extreu l’apreciat oli d’Olesa, de notables qualitats dietètiques i farmacològiques. L’adaptació de l’olivera a les característiques abruptes del terreny olesà ha originat una varietat autòctona: la palomar o olesana. L’altra riquesa de la població era la indústria tèxtil.
 Olesa de Montserrat és coneguda arreu per les representacions de la “Passió d’Olesa de Montserrat”, obra teatral en la que s’hi representa la vida, mort i resurrecció de Jesucrist. Aquest espectacle és dut a terme any rere any al voltant de la Setmana Santa i realitzat per actors amateurs, veins del municipi. Representació que data de 1538 i és de prestigiós interès cultural.
 olesa 1  olesa 2
 El col·legi d’Olesa va ser la darrera fundació de Mare Paula Montal. Quan ella va arribar, l’any 1859, la vila tenia 3.100 habitants. El 80% de la població era analfabeta, i si fem referència únicament a la dona, ho era en un 92%. Era, per tant, un poble petit, de gent senzilla i treballadora, i mal comunicat amb les poblacions de l’entorn. Els primers anys el col·legi fou públic perquè una escolàpia regentava la plaça de mestra. A partir de l’any 1877 el col·legi passa a ser privat i de la Congregació de Filles de Maria, Escolàpies.
 Mare Paula va viure 30 anys a Olesa, sentint-se en tot moment una olesana més del poble i es guanyà, amb el seu tarannà (fer i ser) l’estimació de la gent. Estimava amb predilecció el col·legi perquè era senzill i pobre; ajudava a les nenes i a les famílies i cercava, mitjançant l’educació, facilitar’ls-hi un futur millor.Mare Paula ja no va marxar d’Olesa. En aquesta vila hi va viure els últims 30 anys de la seva vida: anys plens d’entrega i amor a les nenes, de profunda experiència de Déu, i de preocupació i ajuda a tothom. La seva vida i la seva mort van deixar una petjada profunda. Les antigues alumnes que declararen en iniciar-se el procés de beatificació afirmaven: “totes les nostres coses l’interessaven”, “era una vertadera mare”.
olesa 3  olesa 5
Per a les Escolàpies, Olesa ha esdevingut un preuat relicari ja que guarda les seves despulles i molts altres records plens de vida que ens parlen d’ella: la cel·la; la taula de l’antic menjador de la comunitat, dissenyada i feta per Mare Paula i que ella va utilitzar en els darrers anys; la palmera que s’enlaira al pati com si volgués arribar al cel; el magraner, que encara avui dóna fruit, arbre que segons la tradició es pensa que ella va plantar; la capella, avui reformada, on Mare Paula pregava a Déu i ensenyava a fer-ho a les nenes; i un petit museu que recull les Constitucions, llibres i altres escrits sobre M. Paula i  moltes labors de puntes fetes sota el guiatge de Mare Paula, doncs ella era una magnífica puntaire, que han estat donades per antigues alumnes. olesa 6
A Olesa, venen amb devoció i goig moltes Escolàpies de tot el món que troben aquí les seves arrels; i moltes i molts alumnes dels nostres col·legis, i altres amics, benefactors i gent que vol pregar i contigiar-se de l’esperit de Mare Paula.Els olesans no l’obliden. No manquen mai unes flors a la capella del col·legi o a la parròquia d’Olesa on es venera una imatge de Mara Paula.
 olesa 7  olesa 8
La casa de les Escolàpies a Olesa té una doble missió: Residència de germanes grans i malaltes, i Escola.Actualment el col·legi està concertat pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i imparteix totes les etapes educatives des de Maternal fins a 4t ESO, comptant amb un total de 350 alumnes
 olesa 9